امیرحسین مرجانی
ترجمه فارسی نوپ کامرس

مقایسه بین فایل های منابع زبان در نوپ کامرس و استخراج تگ های جدید

سلام

این روز ها دوستان زیادی برای اجرای پروژه های فروشگاهی به سراغ نوپ کامرس می روند، یکی از مسائلی که برای یکسان سازی زبان ها و ترجمه عبارت های جدید باید حل شود، استخراج تگ های اضافه شده جدید هست.

به عنوان مثال من برای نسخه 4.00 نوپ کامرس فایل زبان ترجمه شده را در اختبار داشتم، (دانلود فایل ترجمه نوپ کامرس برای نسخه 4.00) و وقتی که این بسته را روی نسخه 4.1 اضافه کردم، متوجه شدم که یک سری از عبارت ها اضافه شده است که نیاز به ترجمه دارد (بسته زبان ترجمه نشده نوپ کامرس 4.1). برای ترجمه عبارت ها نیاز داشتم که ابتدا آن هایی که جدید هستند را استخراج کنم.

برای همین یک قطعه کد ساده نوشتم (کد برنامه مقایسه و استخراج عبارت ها در نوپ کامرس) که حاصل خروجی هم شد این، حدود 460 خط که نیاز به ترجمه دارند (دانلود فایل تفاوت عبارت ها نوپ کامرس در نسخه 4.00 و 4.0).

حالا نیاز هست دوستان همت کنند و این عبارت های جدید را ترجمه کنند. لطفا اگر سرویسی را می شناسید که می شود این فایل را به صورت دسته جمعی ترجمه کنیم، معرفی بفرمایید.

 

پی نوشت: می دونم که این کد رو خیلی بهتر هم می تونستم بنویسم، ولی خب … 🙂

 

مترجم فروشگاه نوپ کامرس فارسی

برنامه مترجم فایل زبان فروشگاه NopCommerce

سلام

در نوشته قبل با عنوان ” برنامه مترجم گوگل به زبان #C ” توضیح دادم که به دنبال بومی سازی یک سیستم متن باز هستم، و همچنین برنامه ی مترجم گوگل رو هم معرفی کردم.

سیستم متن بازی که من به دنبال فراگیری و بومی سازی آن هستم، فروشگاه متن باز نوپ کامرس NopCommerce  هست.

نوپ کامرس فروشگاه متن بازی است که با ASP.NET MVC  نوشته شده و فعلا در نسخه 3.5 هست. این فروشگاه از نظر امکانات و مستندات استفاده و مستندات توسعه در وضعیت خوبی هست. (در یک مطلب به صورت مفصل در مورد این سیستم صحبت خواهم کرد)

همان طور که در مطلب قبل گفتم نیاز شد که برنامه ای داشته باشیم تا بتوان به کمک ترجمه گوگل، فایل زبانی فارسی نوپ کامرس را ایجاد کنیم.

در ادامه پروژه قبل، برنامه ای نوشتم که این امکان رو به کاربر می دهد که با وارد کردن فایل XML  مربوط به زبان، ترجمه آن را به هر زبانی در قالب استاندارد دریافت کند. (اگر نیازی به توضیحات بیشتر در این باره هست در کامنت ها در تماس هستیم)

البته این رو هم عرض کنم که من واقعا توسعه دهنده ویندوز نیستم و تخصص من وب هست، ولی به دلیل اینکه خواستم ابزار کاربردی درست کرده باشم، این برنامه رو نوشتم، پس کمی و کاستی های این پروژه را به بزرگی خودتان ببخشید و در توسعه و بهبود این برنامه با هم همکار باشیم 🙂

مترجم فروشگاه نوپ کامرس فارسی
مترجم فروشگاه نوپ کامرس فارسی

 

سورس برنامه ” برنامه مترجم فایل زبان فروشگاه متن باز NopCommerce ” از طریق این لینک قابل دریافت هست، همچنین شما می توانید یک نسخه از این پروژه را در گیت هاب برای خود داشته باشید. همچنین فایل ترجمه فارسی نوپ کامرس که با این برنامه آماده شده نیز در دسترس هست.

موفق باشید