امیرحسین مرجانی
دریافت راحت ایمیج های داکر

حل مشکل دریافت imageهای داکر (ویندوز) با این وضعیت اینترنت!

اول کلام یه سلامی عرض بکنیم به اون #نارفیق !

اگر شما هم با داکر سروکار داشته باشید، حتما متوجه مشکلات دریافت ایمیج‌های داکر (در این مدت اخیر) شده اید، و احتمالا تا حالا خودتان هم روشی پیدا کرده اید.

پارس پک زحمت کشیده و روی دامنه docker.ir  یک mirror از داکرهاب قرار دادِ و توی همین سایت هم تنظیماتش رو برای لینوکس توضیح داده، ولی چیزی در مورد ویندوز نگفتِ. من می خواهم روش تنظیم در ویندوز رو توضیح بدهم.

برای اون دسته از دوستانی که احتمالا نمی دانند به طور خلاصه بگم: یک کپی از ایمیج های داکرهاب رو در داخل ایران تحویل می ده.

برای تنظیم mirror سایت docker.ir  فایل تنظیمات زیر رو باز کنید:

C:\Users\{USERNAME}\.docker\daemon.json

در خط اول ریجیستری docker.ir  رو اضافه کنید:

 "registry-mirrors": ["https://registry.docker.ir"]

در نهایت فایل شما باید محتوای مشابه داشته باشه:

{

"registry-mirrors": ["https://registry.docker.ir"],

"insecure-registries": [],

"debug": false,

"experimental": false,

"features": {

"buildkit": true

},

"builder": {

"gc": {

"enabled": true,

"defaultKeepStorage": "20GB"

}

}

}

بعد از این ذخیره کنید و داکر رو ریست کنید.

حالا می توانید پکیچ های رایج رو بدون زخم خون ریزی دریافت کنید

docker pull redis

منبع قالب های حرفه ای رایگان برای طراحان وب

سلام

من در طراحی وب یک اصل اساسی برای خودم دارم، و آن هم “انجام کار از ابتدا به انتها“! البته دیگران اسم های علمی و عبارت های دیگه ای به کار می برند ولی تجربه چند ساله من، من رو به این عبارت رساند.

قالب های رایگان زیبا برای طراحان وب
قالب های رایگان زیبا برای طراحان وب

معنی این عبارت اینه که اول آن چیزی که قرار است کارفرما / مشتری در انتها ببیند را از ابتدا به او نشان دهید و بعد شروع به کد نویسی کنید! این نشان دادن می تواند یه سمپل اولیه و یا یک عکس باشد، ولی مهم این است که مشتری ظاهر طرح را تایید کند، زیرا هرچه شما بهتر تحلیل و طراحی و پیاده سازی کنید، ولی در آخر این ظاهر کار است که قرار است رضایت مشتری را حاصل کند.

از طرف دیگر یکی از مسائلی که برنامه نویسان وب با آن مشکل اساسی دارند، پیاده سازی لایه ظاهر کار هست (همان چیزی که در بالا آورده شد) خیلی از برنامه نویسان وب کد های سمت سرور را بسیار عالی اجرا می کنند ولی در ظاهر کار کم می آوردند! یعنی زمانی که قرار شد به جزییات ظاهری بپردازند دچار نوعی زدگی از پروژه می شوند.

با در نظر گرفتن دو مورد بالا، به نظر من استفاده از یک قالب آماده و تمیز هست، چون یک قالب آماده استاندارد، خیلی راحت تر چشمان مشتری را نوازش می دهد و شما هم می توانید با خیال راحت به پیاده سازی قسمت های اصلی تر پروژه بپردازید.

البته این رو هم بگم که استفاده از قالب های آماده رو برای افرادی که خودشان به پیاده سازی HTML CSS JavaScript تسلط ندارند اصلا توصیه نمی کنم! زیرا بعد ها با مشکلاتی مواجه می شوند که هیچ گاه رضایت مشتری را حاصل نمی کند. عملا استفاده از قالب های آماده برای افرادی هست که خودشان توانایی پیاده سازی آن طرح را دارند و برای کاهش زمان و بالابردن کیفیت از آن استفاده می کنند.

همه موارد بالا را گفتم که یک منبع خوب قالب های رایگان وب به شما معرفی کنم، وب سایت http://w3layouts.com شامل قالب های بسیار زیبا در دسته بندی های مختلف و کاملا واکنش گرا هست، که اکثر قالب های آن بر بستر Bootstrap  پیاده سازی شده است. این قالب ها از نظر آموزش هم می تواند بسیار بسیار بسیار به شما کمک کند (چطوریش باشد با خودتان)

البته تخصص شما بوت استرپ هست و توانایی کپی کردن را دارید و لایسنس هم برای شما مهم نیست من https://wrapbootstrap.com به شما معرفی می کنم.

موفق باشید

 

—————-

پی نوشت: مطلب فوق برای مخاطبان تازه کار بوده و قصد اساعه ادب به حرفه ای های وب را نداشته ام 🙂