امیرحسین مرجانی

ایده درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال “ارزگیت” – قسمت اول

پرده اول: آشنایی با بیت کوین

از زمانی که با ارزهای دیجیتال (به خصوص بیت کوین) آشنا شدم بیش از سه سال می گذرد، من به واسطه درخواست یک پروژه (راه اندازی فروشگاه اینترنتی با درگاه پرداخت بیت کوین) به این زمینه وارد شدم، یادم هست آن زمان هر بیت کوین حدودا 344 دلار بود که نسبت به قیمت فعلی مبلغ ناچیزی بود (اگر اون موقع 10 تا بیت کوین می خریدم شاید الان برنامه نویس نبودم 🙂 ). بعد از مطالعات بسیار زیاد و سنگین برای درک بلاکچین و ارز دیجیتال (اون موقع فقط صحبت از بیت کوین بود) موفق شدم اولین درگاه پرداخت بیت کوین رو بنویسم و در گیت هاب منتشر کنم. البته بعد ها اون پروژه بدون نتیجه ماند، ولی از این نظر که من با تکنولوژی بلاکچین آشنا بشوم بد نبود.

 

پرده دوم: ارزگیت

بعد از منتشر کردن اولین نمونه درگاه پرداخت بین کوین و مسکوت ماندن پروژه درخواستی، من هم این موضوع را کنار گذاشتم تا سال 95 که تب ارزهای رمز پایه بالا گرفت، مدتی بود که پروژه نداشتم می خواستم برای خودم با یک ایده جدبد در فضای ایجاد شده موج سواری کنم، این شد که ایده ارزگیت به نظرم رسید. دوباره شروع کردم به مطالعه و کد نویسی، تا بتوانم یک درگاه پرداخت ارز دیجیتال ایجاد کنم. ایده اصلی از روی مشابه های ملی ( شبیه آی دی پی) بود. می خواستم امکانی برای کاربران ایجاد کنم که با ساخت کیف پول مجازی، علاوه بر اینکه بتوانند ارزهای رمز پایه خودشون و منتقل کنند، بتوانند فروشگاه های اینترتی خودشان را هم به درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال مجهز کنند.

 

پرده سوم: اسپانسر

مدتی رو این پروژه کار کردم تا تونستم نمونه اولیه پروژه رو اجرا کنم، بعد از این مرحله ادامه کار برایم بسیار سخت شده بود، هم به دلیل اینکه کاملا تنها کار می کردم و هم اینکه از لحاظ مالی در مضیقه بودم، برای همین بود که به فکر پیدا کردن اسپانسر افتادم، اول با چند شرکت فناوری مرتبط با بانک ها صحبت کردم، عملا کار من رو جدی نگرفتند! بعد از اون به دنبال شتاب دهنده ها رفتم، در چندین جلسه توجیهی طرح شرکت کردم و ایده ام رو شرح دادم، تقریبا فکر همه چیزش رو کرده بودم، و همه شبهات و سوالات رو پاسخ می دادم، ولی با بهانه اینکه این ایده به محض رشد کردن فیلتر می شود، من رو رد می کردند. البته ابن رو هم باید بگم که هیچ موقع هم نتوانستم یک تیم خوب معرفی کنم، چون عملا افراد تیمم هم (به دلیل پیچیدگی مسئله) خوب توجیه نمی شدند.

 

این مطلب ادامه دارد…

1 دیدگاه

  1. سلام اول بگم دقیقا از اون قسمت متن که گفتین بیت کوین 344 دلار بود همونش جذبم کرد تا ادامه مطلب رو دنبال کنم ر: چون منم می تونستم بخرم و نخریدم و هنوزم فکرمو مشغول کرده به خودش…. (:
    ایده خوبی بوده و هنوزم هست ولی واقعا سخت و در حد غیر ممکنه یه اسپانسر درست و حسابی برای پروژه پیداکنین چون مملکت ما ایده محور نیست و خیلی طول میکشه بفهمن ارزش ایده پرداز تجاری رو ….. خلاصه کلام موفق باشید و منتظر مطالب بعدی تون هستم به شخصه

    1. سلام،
      البته بعضی دوستان لطف داشتند و صورت خصوصی با من در این مورد صحبت کردند، ولی خب طوری نبود که بشه واقعا روش حساب کرد.
      انشاالله این مطالب رو ادامه خواهم داد.

  2. سلام،
    من مدتی نزدیک ۱ سال درگیر موضوع بلاک چین شدم البته ،بعد از پامپ قیمتی ۱۵۰۰۰ دلاری،و لی باید بگم تا وقتی که سیاست گذاری کلی در قانونی شدن ویا بهتره بگم غیرقانونی نشدن محصول عام پسند مالی این پلتفرم فراهم نشه تازه اگه داخل هم حل شه اوضاع تحریم وبستن سرویس ها برای ایرانیا مطرحه این فرصت به زیر ساخت و کابری های بلاک چینی کمتر مجال میده ،دوست عزیز خود من که شانس اوردم تو اوج ولوله اوج قیمت نخریدم اما در موضوع پایان نامه همون مشکلی که گفتی رو دارم،اگه راهنمایی کنی ممنون ،

  3. سلام من تازه میخوام برنامه نویسی یاد بگرم
    البته چند تا سایت زدم
    با پیتون میخوام بلاکچین برای ارز دیجیتال بزنم
    چند تا سوال داشتم اگه بتونیم باهم همکاری کنیم خوشحال میشم
    0935****

پاسخی بنویسید

دو + 11 =